2007-01-26

Pageflow (nästan the real thing)

Att styra sidflödet i en traditionell eller asp.net-klient är något som det talats om en hel del och jag gissar att vi kommer att få se det i framtida versioner av workflow foundation (såg en enkel demo på teched senast så jag gissar nog inte så mycket egentligen)

Här är ett litet trevligt exempel på hur man kan åstakomma något liknande genom att använda regelmotorn i WF för att styra en asp.net-lösning.

Regelmotorn i WF är trevlig och medger förändringar i redan deployade workflows.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Vad trevligt det är med en blogg på svenska. Jag måste fråga om du testat att starta ett flöde från en excel applikation som sedan triggas igån i flödet? hur fixade du det isåfall, eller fungerar det i Microsft office 2003?

//Nina

Daniel sa...

Hej Nina,

Trevligt att min blogg är uppskattad, tyvärr har det vart lite tyst från mig senaste dagarna då det vart otroligt mkt att göra på jobbet =]

Din fråga är lite svår att svara på, vem är det som är host för flödet. dvs är det excelapplikationen eller sharepoint eller någon annan applikation?

Maila mig gärna om du vill diskutera ämnet vidare, nuförtiden har vi trots allt VSTO och kan trolla till det mesta i office.

MVH
Daniel Karlsson