2008-09-11

Match with the Target Type

Råkade ut för en skön grejj i VS 2008's designer för workflow, jag var mitt uppe i lite rejäl refactoring och helt plötsligt kunde jag inte binda en dependency property...

Path resolved to Referenced activity Property 'MyProperty' whose PropertyType 'MyNamespace.MyCustomType' does not match with the Target Type 'MyNamespace.MyCustomType'

Frustrationen växte och jag började fundera över allt möjligt
* Kan det bero på att jag gömt konstruktorn för typen?
* Kan det bero på enterprise library's policy injection?
* Kan det vara min factory som ställer till det?

Vad var då lösningen? Stäng ned visual studion, hämta en kaffe och starta om studion igen. Tydligen är detta ett resultat av någon caching i VS2008 (mer prestanda men tydligen en del buggar kvar..)

Då jag inte tänkte på omstarten direkt tyder det trots allt på att denna typ av problem börjar bli mer sällsynta, måste tänka positivt =)

Inga kommentarer: